ONTDEK DE KOMENDE HOTELONTWERP TRENDS VOOR 2020
Zoals alle moderne bedrijven moeten hotels zich aanpassen aan de veranderende verwachtingen en trends van klanten. Dit omvat bewuste ontwerptrends zoals milieuvriendelijkheid en een focus op geestelijke gezondheid en welzijn.
Hier is onze kijk op de beste hotelontwerp trends van 2020
WELZIJN DOOR ONTWERPWeinig mensen twijfelen dat een gebrek aan slaap slecht is voor je gezondheid. 93% van de reizigers beweert last hebben van een jetlag en daarom zou het voor hoteliers essentieel moeten zijn om ervoor te zorgen dat de gasten hun broodnodige rust krijgen tijdens hun verblijf.
Deze focus op welzijn en ontspanning is van invloed op veel hotelontwerpen. Functies als luchtzuiveringsfilters, sfeerverlichting, geluiddemping, wellnesskamers en gezondheidsconciërges worden steeds normaler.
DE SAMENSTELLING VAN NATUUR EN LUXE
Het spreekt voor zich dat als je graag de wereld rond reist, je er waarschijnlijk ook veel om geeft. Daarom kiezen veel hotelontwerpers bij hun productie voor milieubewuste ontwerpen waarbij ze gebruik maken van duurzame materialen. Dit wordt vaak gecombineerd met een milieuvriendelijk energiealternatief, zoals wind- en zonne-energie om water te verwarmen en elektriciteit te leveren.
Combineer dit alles met op de natuur geïnspireerde ontwerpen, zoals overdekte watervallen in de lobby, dakterrassen voor alle weersomstandigheden en exotische planten om elke hoek. Dan heb je pas echt de schoonheid van het buitenleven naar binnen gebracht.
LOKAAL GEÏNSPIREERD ONTWERPVeel hotelontwerpers laten zich bij hun ontwerpen inspireren door de omgeving. Hierbij kan het gaan om onderscheidende kenmerken uit het natuurlijke landschap, herkenbare kleuren/patronen en inspiratie uit de lokale keuken.
Deze samensmelting van locatie en ontwerp maakt het mogelijk om het verhaal van de locatie te vertellen en vragen te stellen. Wie woonde daar bijvoorbeeld? Wat gebeurde daar? Wat maakt de locatie uniek?
Met een beetje geluk zal deze verbinding met de omgeving zich verder uitbreiden, zoals het kunnen bestellen van lokale voedselleveringen direct vanuit je kamer. Of de mogelijkheid om te kiezen voor lokale diensten zoals stomerij direct bij de hotelconciërge.
JE HUIS WEG VAN HUISSommige ontwerpers experimenteren met de replicatie van woonelementen in hun hotelontwerpen. Dit kan eenvoudige veranderingen met zich meebrengen, zoals het gebruik van neutrale kleuren die in de meeste moderne woningen worden gebruikt. Maar ook grotere veranderingen zoals de integratie van residentieel meubilair zoals sofa's en eettafels in hotelkamers.
Andere verwelkomende toepassingen zijn moderne voorzieningen, zoals koffiezetapparaten, oplaadpunten en keukens met huishoudelijke apparaten. Deze voorzieningen helpen tegen heimwee door het alledaagse comfort van hun huis mee te nemen op reis.
DE ‘PERSONAL TOUCH’
Een andere populaire trend is het creëren van onvergetelijke ervaringen voor de gasten door middel van gepersonaliseerde voorzieningen. Dit kan bestaan uit gepersonaliseerde hotelproducten en persoonlijke begroetingen, maar ook uit een aangepaste indeling van de kamers naar de voorkeuren van de gasten.
Deze personalisatiefuncties voor hotels zijn vaak populair bij jongere gasten van generatie Y (beter bekend als de millennials). Velen van hen zijn gewend geraakt om alles, van hun smartphones tot hun lichaam, gemakkelijk te kunnen personaliseren.
SLIMMERE HOTELKAMERSTechnisch aangelegde gasten staan te popelen om moderne functies te verbeteren, zoals de mogelijkheid om de receptie te sms'en of te appen in plaats van te bellen. Of het gebruik van hun mobiele telefoons voor het betreden van de kamer in plaats van de gebruikelijke pasjes.
Combineer dit met spraakbesturing voor verlichting, airconditioning en TV-besturing en de mogelijkheid om verbinding te maken met streamingdiensten als Netflix en Amazon Prime. Dan voldoe je echt aan alle verwachtingen van de moderne hotelgast.
CONCLUSIEDe dienstensector ontwikkelt zich snel. Daarom zullen hoteliers nieuwe en creatieve manieren moeten ontdekken om aan de verwachtingen van hun gasten te voldoen. Dit geldt vooral voor reizende millennials die vaak hogere verwachtingen hebben dan hun budget toelaat!